Vijf regels tot uw eigen Hyperscale- en Microcare-succes

"Hyperscale en Microcare zijn de belangrijkste drivers van de digitale economie." Met dit zinnetje startte elk van onze interviews met mensen met een heel uiteenlopende digitale achtergrond. Deze vonden plaats in het kader van onze samenwerking met Bloovi rond digitale transformatie in een Belgische context. Uit die boeiende gesprekken haalden we de belangrijkste take aways, die we in dit allerlaatste deel met u delen.

Een rode draad doorheen de negen interviews die we tijdens het voorbije jaar hebben afgenomen, is dat technologie in een digitaal transformatie-initiatief meestal niet de hardste noot om te kraken is. Het aanwerven van technische profielen is geen lachertje, maar er is heel wat talent en ervaring beschikbaar in het rijke Belgische ecosysteem.

We hebben onze inzichten verpakt in vijf regels die in de interviews naar voren kwamen als kritisch voor digitaal transformatie-succes. In een eerste afsluitend artikel over ‘Hyperscale en Microcare als belangrijkste drivers van de digitale economie’ raakten we volgende twee aandachtspunten aan: wees zo concreet mogelijk en vertrek vanuit de job-to-be-done van een gekende gebruiker. En ook: houd de kopgroep en het peloton samen en vernieuw gestaag de cultuur van uw bedrijf via een duidelijke missie. In het tweede en laatste artikel zoomen we in op de drie overige elementen. Wat die precies zijn, kunt u lezen op Bloovi (deel 2).

Over Hyperscale & Microcare
In deze interviewreeks zoomen Peter Verhasselt en Nick Boucart van Sirris in op de essentie van digitale business: schaalbare online diensten. Niet software of de zoveelste technologiehype staat daarbij centraal, wel het vermogen om schaalbaarheid en klant-centriciteit te combineren. Hun boek 'Hyperscale& Microcare’ kan je hier bestellen.