Vorig jaar ging Movilitas een partnership aan met Sirris en technologiefederatie Agoria. Het doel van deze samenwerking was op zijn minst ambitieus te noemen: verdere groei ondersteunen met growth-hacking. Deze recente, alternatieve marketingtechniek laat bedrijven toe om te groeien met quasi zero budget. Klassieke marketingconcepten ruimen baan voor creativiteit, analytisch denken en metrics. Traditionele technieken worden aangevuld met specifiek ontwikkelde datamodellen, uitgebreide A/B-marktonderzoekstesten en socialemediaplatformen.
Immens bereik voor weinig geld
“Samen met Sirris ontwikkelden we een nieuw growth-hackingconcept en -softwareplatform”, vertelt Dieter Laevers, Managing Partner bij Movilitas. “Daarbij gebruiken we het socialemedianetwerk van onze medewerkers voor onze eigen marketingcommunicatie. Gemiddeld hebben zij zo’n 900 contacten in hun netwerk, en dat vertakt zich al snel tot een bereik van maar liefst 90.000 mensen.”
“Tijdens een eerste project behaalde Movilitas zo 200 commerciële opportuniteiten in één dag”, aldus Omar Mohout, Software Engineering & ICT Consultant bij Sirris. “Via traditionele kanalen zou het bedrijf daar 50 tot 100 campagnes voor nodig hebben, met een prijskaartje van al snel 1 miljoen euro”. Kortom: naast een verhandelbaar growth-hackingplatform wist Movilitas ook veel online zichtbaarheid te creëren, met een minimum aan middelen.