Overslaan en naar de inhoud gaan

iBeauty gaat van start-up naar scale-up

In 2015 tekende iBeauty, dat een online CRM-platform aanbiedt voor schoonheidssalons en kappers, present voor de 40ste deelname aan de Startathlon van Sirris. Tijdens de Startathlon-workshops krijgen vijf à zeven SaaS- en hardwarespelers, zowel start-ups als spin-offs, de kans om samen met een team van Sirris-experts op hun eigen innovatieve businesscase te werken. Zo doorliep iBeauty zeven glasheldere stappen op weg naar een gevalideerd groeimodel.
  • Innovatief online CRM-platform op maat van de schoonheidssector
  • Op betaalbare wijze nieuwe gebruikers werven
  • Schaalbare groeistrategie en digitale klantenwerving in de praktijk brengen

Sinds 2012 biedt iBeauty een online CRM-platform voor schoonheidssalons en kappers. Van agenda-, online reservatie- en marketingtools tot uitgebreide digitale mogelijkheden voor het kassasysteem, stockbeheer, klantenfiches, het dagontvangstenboek, nieuwsbriefmodule, enzovoort: met de iBeauty-applicatie halen de gebruikers méér uit hun salon.
 

“Tijdens de Startathlon van Sirris zocht en vond iBeauty een schaalbare groei-aanpak die in geen tijd haar vruchten afwierp.”

ibeauty sirris promo

Beheer(s)bare groei

Gestaag maar zo betaalbaar mogelijk het aantal gebruikers van de applicatie uitbreiden. Met dat doel voor ogen besliste iBeauty – op aanraden van een eerdere deelnemer – zich in te schrijven voor de Startathlon van Sirris. Daarmee gaf de ambitieuze start-up samen met Sirris het startschot voor een interactieve zoektocht naar een efficiënt marktparcours en een groeistrategie op maat. En dat aan de hand van zowel hands-ontraining als individuele coaching.

Langs zeven stappen

“Tijdens Startathlon loodsten we iBeauty door ons zevenstappenplan in evenveel workshops”, legt Account Manager Peter Verhasselt uit. “Van een duidelijke beschrijving van het aanbod, over inzichten in go-to-marketdesign, -communicatie en -executie, tot modellen voor prijsaanbod, schaalbare groei (scaling) en financiering. Daarbij behandelden we niet alleen de grote thema’s, maar ook de basics. Iets ogenschijnlijk eenvoudigs – zoals de ideale opbouw van landingspagina’s, losse pagina’s waarop webbezoekers terechtkomen – maakt veel verschil voor de digitale groeistrategie van start-ups.”

Van start-up tot scale-up 

Na de Startathlon ging iBeauty aan de slag om de verworven kennis over digitale klantenwerving en schaalbare groei in de praktijk te zetten. En met succes: in slechts zes maanden tijd boekte de start-up een stevige groei in gebruikersaantal. Dat er een nieuw samenwerkingsproject met Sirris in de pijplijn zit, hoeft dan ook niet te verbazen.