Over de Digitale Fabriek

Bedrijven krijgen steeds meer af te rekenen met een gigantische informatiestroom. De klassieke manier van werken blijkt niet meer geschikt om de berg van kennis, informatie en data efficiënt aan te pakken.

In de fabriek van de toekomst zal het ontwerp van producten en processen volledig digitaal verlopen.

Het doel van de Digitale Fabriek is de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plaats te krijgen met digitale hulpmiddelen. De strategie is bijvoorbeeld uitstekend geschikt voor de digitale controle van planningen of de optimalisatie van productontwikkeling en vormgeving.

De voordelen van Digitale Fabriek volgens academisch onderzoek en gevalstudies:

  • Time-to-Market daalt (minimum -15%)
  • minder change requests (-65 %)
  • hogere kwaliteit (+15 %)
  • kostenreductie (-13 %)
  • kortere productiedoorstroming (-30 %)
  • lagere inzet van machines, werktuigen en mankracht (-40 %)
  • verbeterde communicatie en samenwerking (+35 %)

 

De aanpak van Sirris:
  1. Informatiestrategie: de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plaats, zodat werknemers en/of machines proactief kunnen werken
  2. Communicatiestrategie: het uittekenen van informatiestromen- en middelen op maat van uw bedrijf
  3. Technologie: realisatie van de strategie
    1. vertaling naar ideeën, producten en processen
    2. afstemmen van onderzoek, ontwikkeling en productie
  4. Management: afstemmen van het algemene bedrijfsmanagement op het strategische en technologisch-operationele management