_header%20pic%20LP%20V1.png)
Hoe kunnen digitale diensten jouw product verrijken? Ontdek het aan de hand van 12 concrete cases.
Met de komst van nieuwe technologieën komen heel wat nieuwe mogelijkheden. Steeds meer fabrikanten ontwerpen geconnecteerde, ‘slimme’ producten vergezeld van digitale diensten die hen helpen klanten nog beter ten dienste te staan en lange termijnrelaties op te bouwen. Deze digitale diensten, verbonden met fysieke producten, noemt men ‘Digitale servitisatie’. Leer er meer over in ons casebook.
Digitale servitisatie in jouw business model
1. Nood aan nieuwe skills
Om nieuwe technologieën te kunnen omarmen, heb je natuurlijk de juiste mensen nodig om deze te ontwikkelen en onderhouden. De kans bestaat dus dat je de expertise binnen je bedrijf grondig moet uitbreiden.
2. Nood aan een nieuw business model
Door het toevoegen van een digitale dienst aan een fysiek product zal een bedrijf vaak ook zijn bedrijfsmodel moeten aanpassen. Het bedrijfsmodel verandert van een éénmalige verkoop in een continue dienstverlening, met heel andere uitdagingen voor elke afdeling van het bedrijf.

Laat je inspireren & waag de stap
Vele bedrijven weten niet hoe ze hiermee moeten omgaan en durven de stap niet te wagen, met het risico dat ze grote kansen mislopen. Dit noemen we ‘Smart Product Paralysis’. Nochtans zijn er ontelbare succesverhalen te vinden die aantonen dat, mits de juiste aanpak, digitale servitsatie voor grote groei kan zorgen. Laat je inspireren door deze 12 cases van bedrijven die met Sirris een weg zochten in de veelheid aan mogelijkheden van digitale productinnovatie.