Lea(r)n Pricing leert jouw startup de juiste verkoopprijs

Het product is ontwikkeld, het team staat in de startblokken, je startup is klaar om de wereld te veroveren. Maar dat product wat je aan de man probeert te brengen, is dat wel goed geprijsd? Lean Pricing kan hier een oplossing bieden.

Wat is de juiste prijs, hoe bepaal je die en hoe communiceer je erover? Prijszetting is een sterke, maar vaak onderschatte methode om succesvol een product of dienst op de markt te zetten. Het is, naast het business model, de enige manier om uw deel van de toegevoegde waarde gecreëerd voor uw klanten terug naar het eigen bedrijf te laten vloeien. Eén van de redenen waarom prijszetting een gevoelig onderwerp is voor bedrijven is omdat het een impact heeft op alles waar het bedrijf voor staat. De prijszetting beïnvloedt zelfs elk relevant aspect van het bedrijf. Het is een onlosmakelijk deel van uw product of dienst.

Wat het precieze belang is van de prijs en hoe de ideale prijs te bepalen, dat vertel ik in een gastblog op de 'Silicon Canals'-website en in het boek 'Lean Pricing'.