Hoe omgaan met terugkerende betalingen voor SaaS-apps?

Betaald worden voor uw producten en diensten is waarschijnlijk een van de meest lonende dingen die u zult ervaren als SaaS-ondernemer. Het betekent dat u aan iets bouwt dat klanten zo erg waarderen dat ze bereid zijn een deel van hun hard verdiende geld aan u te geven. Bent u klaar om dit geld te ontvangen?

Tegenwoordig automatiseren veel SaaS-bedrijven het facturerings- en inningsproces. Tenzij u slechts voor een handvol bedrijfsklanten werkt waaraan u factureert op basis van individuele contracten, is deze automatisering de enige manier om bij te houden welke gebruiker/klant u hoeveel verschuldigd is. Zodra u begint te groeien is dit zowat de enige optie. De meeste SaaS-bedrijven kiezen ervoor om in zee te gaan met een betalingsprovider. Bedrijven als stripe.com, recurly.com, maar ook het goede oude PayPal zijn slechts enkele van de vele opties die een SaaS-bedrijf heeft om zijn terugkerende facturering te implementeren. De meeste daarvan werken met kredietkaarten, hoewel sommige ook met debetkaarten werken. Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat de betalingsproviders een (kleine) vergoeding afhouden per transactie. De € 9,99 die u aan uw klanten factureert, zal slechts zo’n € 9 zijn wanneer hij op uw bankrekening komt. 

Hoe kiest u de juiste betaalmethode en provider voor uw SaaS? Op 15 november zal Sirris de SaaS CTO-sessie 'Terugkerende betalingen voor SaaS-apps' organiseren. In dit seminar zullen Dominique Adriansens, oprichter van Twikey, en Nick Boucart (Sirris) u praktisch advies geven over waar u rekening mee moet houden bij het kiezen van een betaaloplossing voor uw SaaS. Verschillende opties worden besproken, van kredietkaarten tot het nieuwe op SEPA-gebaseerde automatische incassosysteem. Na de sessie zult u naar huis gaan met een praktische kijk op het online landschap voor terugkerende betalingen, een kader dat u zal helpen bepalen welke opties het beste voor u zijn en inzichten over welke betaalmethoden worden aanvaard naargelang de regio van de klant. 

Geïnteresseerd in onze SaaS CTO-sessie op 15 november? U vindt alle verdere informatie in onze agenda!

Tags: