Hoe lean methodes toepassen in productontwikkeling?

Hoe ontwikkel je snel nieuwe producten, terwijl je de kosten reduceert en de waarde voor de klant maximaliseert? Op 29 september organiseert Sirris met de Amerikaanse autoriteit Ronald Mascitelli een masterclass rond lean product development. Deze masterclass biedt u een praktische stap-voor-stap methodologie met krachtige tools om het innovatieproces drastisch te verbeteren.

Het ontwikkelingsproces van nieuwe producten is niet eenvoudig. Voor de meeste managers is het op tijd en binnen budget ontwikkelen van nieuwe producten een continue strijd. Daarom organiseert Sirris op 29 september in Gent een unieke masterclass rond het thema 'lean product development' met Ronald Mascitelli. Ronald Mascitelli is een autoriteit in het toepassen van lean methodes in de ontwikkeling van nieuwe producten. Hij is auteur van vijf boeken over dit thema en heeft meer dan 20 jaar ervaring in het verbeteren van productontwikkelingsprocessen bij meer dan honderd bedrijven.

Antwoord op verspilling en inefficiëntie

Productontwikkeling brengt een hoge mate van risico en onzekerheid met zich mee, vereist een intensieve samenwerking tussen meerdere functies, en moet met succes time-to-market, kosten en kwaliteit weten te balanceren. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er veel vormen van verspilling en inefficiëntie het ontwikkelingsproces negatief beïnvloeden. Het goede nieuws is dat lean product development bewezen heeft deze problemen te kunnen oplossen met een praktische en eenvoudig te implementeren methodologie.

In deze masterclass leert u niet alleen de verschillende tools en methodes van lean product development kennen, maar ziet u ook hoe u die kan integreren tot één werkend geheel dat zorgt voor een intensieve samenwerking, een duidelijk begrip van de klantennoden en dit met de nodige aandacht voor de risico’s, kost, kwaliteit en maakbaarheid van nieuwe producten.

Klik hier voor meer details over het programma.

Meerwaarde

Enkele van de belangrijkste voordelen van lean product development zijn:

  • Significant snellere time to market
  • Betere projectplanning en meer voorspelbare productlanceringen
  • Hogere marges door een toegenomen differentiatie en een beter begrip en gebruik van de voice-of-the-customer
  • Betere kost en kwaliteit door een vroegere en intensievere samenwerking tussen marketing, engineering en productie
  • Minder verrassingen door het sneller detecteren en dichten van 'knowledge gaps'
  • Betere kennisborging en hergebruik van product-, markt- en proceskennis 

Interesse in dit unieke evenement? Hier vindt u alle nodige info over programma en inschrijving.

De deelnemers krijgen bovendien het inspirerende boek Mastering Lean Product Development: A Practical, Event-Driven Process for Maximizing Speed, Profits, and Quality van Ronald Mascitelli mee naar huis!