Peter Verhasselt

Een business neemt toe in waarde samen met de loyaliteit van zijn klanten. In veel gevallen zijn digitale diensten de sleutel voor een diepe klantenloyaliteit.

Ludwig De Locht

Door aan een fysiek product digitale diensten toe te voegen - digitale servitisatie - kan je een langetermijnrelatie uitbouwen met je klanten en waarde creëren voor je bedrijf én voor je klanten.

Ludwig De Locht

Digitale servitisatie is het verrijken van een fysiek product met digitale diensten om zo meer toegevoegde waarde te bieden aan je klanten. Je ontwikkelt met andere woorden een smart product. Zo kan je bijvoorbeeld als smartwatchfabrikant je gebruiker via een app een gepersonaliseerd trainingsprogramma aanbieden dat rekening houdt met zijn wensen, doelen… en dat de gebruiker op zijn horloge raadpleegt.

Anna Hristoskova
Nicolás González-Deleito
Annanda Rath

Met slimme geconnecteerde producten kunnen we de werking en het onderhoud optimaliseren, de veiligheid garanderen, de kosten drukken, duurzamer gebruik maken van natuurlijke hulpbronnen, enz. Door hun ontwerp evolueren slimme geconnecteerde producten sneller dan hun klassieke tegenhangers. Ook uw bedrijf kan, met wat hulp van Sirris, voordeel halen uit het 'slim maken' van uw productaanbod.

Nick Boucart

We horen vandaag vaak over digitale transformatie, klanten bedienen via apps en websites, of via sensoren allerlei data capteren en daar fantastische dingen mee doen. Al die info en succesverhalen nodigen natuurlijk uit tot dromen over hoe dat alles binnen de eigen context zou kunnen worden ingezet.

 

Nick Boucart
Patrick Coomans

Cybersecurity is overal in het nieuws dezer dagen. Overheden investeren in cybersecuritystrategieën en rollen plannen uit. Het zijn echter niet alleen overheden die geviseerd worden door malafide hackers, steeds vaker nemen cybercriminelen bedrijven in het vizier, met de intentie ook hun digitaal geleverde diensten of producten te infecteren. Tijd voor actie dus!

Peter Verhasselt
Nick Boucart

"Hyperscale en Microcare zijn de belangrijkste drivers van de digitale economie." Met dit zinnetje startte elk van onze interviews met mensen met een heel uiteenlopende digitale achtergrond. Deze vonden plaats in het kader van onze samenwerking met Bloovi rond digitale transformatie in een Belgische context. Uit die boeiende gesprekken haalden we de belangrijkste take aways, die we in dit allerlaatste deel met u delen.

Nick Boucart

Als CTO, Lead Developer of Product Manager binnen een technisch bedrijf heb je een belangrijke rol. Of je nu een nieuw product ontwikkelt of een specifieke service aanbiedt: vroeg of laat ben jij de verantwoordelijke die bepaalde keuzes moet maken. Waar en hoe zal je gegevens bewaren, bijvoorbeeld, of welke programmeertaal is het best geschikt om snelheid en kwaliteit te combineren?

Joke Dehond

Scaleup Vlaanderen heeft een breed begeleidingsprogramma ontwikkeld voor innovatieve digitale scale-ups die aan de vooravond van een (internationale) groeiversnelling staan. Sirris, Agoria en imec's business accelerator imec.istart sloegen voor dit unieke programma de handen in elkaar. Dit vertaalt zich in een omvangrijk aanbod en programma voor de komende maanden.

Anna Hristoskova
Nicolás González-Deleito

Het InsightProducts-project was bedoeld om bedrijven te helpen hun product- en dienstenaanbod te optimaliseren via het rendabel verzamelen en gebruiken van relevante en kwalitatieve productdata met het oog op digitale servitisatie. Hierna een kort overzicht van de belangrijkste projectresultaten.