Deceuninck in het West-Vlaamse Hooglede-Gits bedenkt innovatieve oplossingen voor in en rondom gebouwen. Met de oplossingen die Deceuninck voorstelt, onder meer in pvc, biedt de onderneming een antwoord op de marktbehoeften en -verwachtingen. Al enkele jaren overweegt het bedrijf mogelijke alternatieve technologieën voor de productie van zijn pvc-profielen. Een technologie sprong er tijdens deze denkoefening uit: additive manufacturing.

Hulp nodig om van uw ideeën tastbare, vermarktbare producten te maken? Kom op 7-8 november naar Kortrijk Xpo voor een volgende editie van de vakbeurs Prototyping. Ook Sirris zal aanwezig zijn met een stand en een bijdrage leveren.

3D-printen staat in verschillende sectoren voor een definitieve doorbraak. Daarom lanceert Agoria een nieuwe groep rond additive manufacturing en stelt deze voor op 'Additive is addictive!' op 28 juni. Ook Sirris zal een bijdrage leveren.

Om een 3D-printer in een bedrijf te integreren, moet men eerst een selectie maken uit een almaar aangroeiend gamma van uitrustingen. En er moeten ook andere elementen aan worden gekoppeld, zoals 3D CAD, 3D-digitalisering, een leveranciersnetwerk, enz. Sirris kan u hierbij helpen.

De techniek van metaalprinten is quasi volgroeid. De machines worden in productie-eenheden geïntegreerd, ze zijn sneller, groter en goedkoper. Hoe kunt u deze opportuniteiten optimaal benutten? Sirris kan hulp bieden.

Additive manufacturing (AM) wordt al enkele jaren op grote schaal ingezet voor hoogtechnologische toepassingen in de vliegtuig- en automobielindustrie en in de medische sector, maar biedt ook veel mogelijkheden voor bredere toepassingen in de industrie. Hoe AM van stalen onderdelen toegankelijker kan worden voor een brede basis van Vlaamse bedrijven, zoeken we nu voor én met u verder uit.

Met de hulp van Sirris optimaliseerde ASCO een bestaand onderdeel van een vliegtuigvleugel voor productie via 3D-printing. Het resultaat is een component die niet alleen meerdere functionaliteiten combineert, maar ook nog eens 30 procent lichter en daardoor kostenbesparend is. Tevens werd de buy-to fly ratio verlaagd van 17 naar 1.5.

Een matrijs printen in metaal of in kunststof? Outsourcen of zelf printen? Wat zijn de mogelijkheden en wat is momenteel de state of the art? Op 23 oktober kunt u op één avond tijd een overzicht krijgen van de mogelijkheden en uitdagingen van additive manufacturing voor de matrijzenbouw.