Overslaan en naar de inhoud gaan

ICT & Software

Cloud computing / SaaS

In 2015 heeft Sirris enkele tientallen softwarebedrijven geholpen om de kansen te benutten die de cloud biedt om snel en efficiënt innovatieve oplossingen te ontwikkelen en ze te verspreiden onder een groot aantal gebruikers.

Sirris ondersteunt internationale SaaS- en opschalingsambities van Prosteps

Vanuit Antwerpen ontwikkelt Prosteps groeisoftware voor de klein- en groothandel. Meer dan dertig medewerkers ondersteunen internationale spelers, zoals reis- en buitensportketen A.S. Adventure, met ERP-oplossingen. Onlangs zette het bedrijf ook een eerste ‘Software as a Service’-aanbod in de markt: Tilroy, een online en omni-channel kassasysteem dat alle verkoopkanalen in realtime met elkaar verbindt. Om internationaal te groeien via dit SaaS-platform, heeft Prosteps echter niet alle nodige knowhow in huis. In 2015 zocht het raad bij Sirris om de ideale adviesraad samen te stellen.
Link

KampAdmin doet inspiratie op tijdens SaaS-bootcamp van Sirris

Inschrijvingen regelen, logistieke zaken regelen, begeleiders inschakelen en vergoeden, programma’s voor groepsactiviteiten opstellen én continu rekening houden met wat elk kind uniek maakt … Een jongerenkamp in goede banen leiden, daar komt heel wat bij kijken. Die vaststelling inspireerde Pieterjan Muller, jong IT-geweld uit Leuven, om een online softwarepakket te ontwikkelen waarmee jeugdkamporganisatoren hun administratieve taken geïntegreerd en geautomatiseerd kunnen afhandelen. Om de gebruikerservaring van de applicatie – met de passende naam ‘KampAdmin’ – verder te verfijnen, nam Muller in 2015 deel aan het SaaS MVP Engineering Bootcamp van Sirris.
Link

iBeauty gaat van start-up naar scale-up

In 2015 tekende iBeauty, dat een online CRM-platform aanbiedt voor schoonheidssalons en kappers, present voor de 40ste deelname aan de Startathlon van Sirris. Tijdens de Startathlon-workshops krijgen vijf à zeven SaaS- en hardwarespelers, zowel start-ups als spin-offs, de kans om samen met een team van Sirris-experts op hun eigen innovatieve businesscase te werken. Zo doorliep iBeauty zeven glasheldere stappen op weg naar een gevalideerd groeimodel.
Link